W 2008 r. polskie firmy wydają znacznie więcej pieniędzy na reklamę internetową niż przed rokiem. Największy udział w rynku miała reklama graficzna, na drugie miejsce awansowała otwierająca się dla hazardu reklama w wyszukiwarkach.
Wydatki na reklamę internetową w Polsce wzrosły w I połowie 2008 r. o 57 proc., w stosunku do I połowy roku ubiegłego – wynika z badania przeprowadzonego przez IAB i PricewaterhouseCoopers. Zdaniem autorów badania, wartość wydatków na reklamę on-line wyniosła w pierwszym półroczu 2008 r. 531 mln zł, w porównaniu z 339 mln zł w pierwszej połowie ubiegłego roku.
Segment rozrywki stanowi obecnie 7 proc. ogółu rynku reklamy internetowej. Częściej reklamowały się w Internecie tylko sektor finansowy – 12 proc. rynku, telekomunikacyjny – 11 proc. i motoryzacyjny – 10 proc. Reklama graficzna miała 36-proc. udział w rynku, ale na drugie miejsce awansowała niosąca duże możliwości dla hazardu reklama w wyszukiwarkach – 26 proc.