Niedawno pisaliśmy o decyzji Google o umożliwieniu zamieszczania w ramach Google AdWords reklam o tematyce hazardowej (tylko w Wielkiej Brytanii). Decyzja ta wywołała już pierwsze reakcje w branży bukmacherskiej. Natychmiast zgłosiły się firmy gotowe skorzystać z tej usługi oferowanej przez potentata Google. Są to m.in. Smartlive Casino oraz bardziej znany brytyjski bukmacher Ladbrokes.
Ducan Parry z kierownictwa Steak Media Group stwierdził : "Wystarczy przyjrzeć się serwisowi Google Trends, żeby się przekonać, jak bardzo brytyjscy konsumenci chcą grać i wykorzystują wyszukiwarki, żeby znaleźć stronę z hazardem nawet wtedy, gdy nie ma płatnych płatnych reklam przy wynikach wyszukiwania Google".
Grant Whiteside z agencji marketingowej Ambergreen ostrzega z kolei, że Google zainicjował walkę na dużą skalę o pozycję reklam w wyszukiwarkach i w ten sposób wyraźnie wzrośnie konkurencja w tej branży. Whiteside uważa , że najbliższe kilka dni będzie bardzo interesującym czasem dla tego rynku. Przewiduje, że ceny za reklamy mogą wymknąć się spod kontroli.