Kanały Social Media w dzisiejszych czasach są jedną z bardziej rozpoznawalnych form komunikacji, szczególnie w wielkich korporacjach, czy wśród znanych osobistości (świetnym przykładem są tu chociażby piłkarze – przyp.red.), które w ten prosty sposób informują swoich klientów, fanów, czy kolegów, o tym, czym aktualnie się zajmują.
Metoda idealna, właściwie bezpłatna i ogólnodostępna. Nic więc dziwnego, że Twitter-a bądź Facebook posiada właściwie każdy. I trzeba tu przyznać, aż dziwne, że większość polskojęzycznych bukmacherów nie korzysta z takiej opcji. Możemy tu mówić jedynie o wyjątkach, a i one nie zawsze działają tak, jakbyśmy tego chcieli. Bo skoro korzystamy z tych popularnych kanałów czasem przez kilka godzin dziennie, to jako gracze chcielibyśmy mieć wszystko na tacy, łącznie z informacjami o promocjach, kursach, czy istotnych zmianach u danej marki. Nie każdy korzysta z newslettera, nie każdy też ma czas na to, aby co dzień sprawdzać witryny w poszukiwaniu znaczących notyfikacji.
Być może znaczący wpływ na takie decyzje ma tu ostatnia nowelizacja ustawy hazardowej, która jak wiemy, ponownie uderzyła w środowisko, właściwie nie rozumiejąc materii tego otoczenia. Nie o tym chcemy tu jednak dyskutować, byłoby błędem jednakowoż ten problem pominąć.
Z powodu zachodzących zmian usunięto bowiem chociażby kanał Facebook Ladbrokes (które wycofało się całkowicie z Polski) oraz ten największy i do pewnego okresu, najbardziej aktywny – Poker Stars. W przypadku popularnego PS sytuacja jest o tyle dziwna, iż mieliśmy tam do czynienia z ogromnym zrzeszeniem fanów, o ile pamięć nas nie myli, ich liczba sięgała nawet 50 tysięcy polskich użytkowników. Bukmachera z pewnością to zabolało, podobnie jak i jego graczy.
Czy nasza drużyna ma szansę, aby zdobyć tegoroczny puchar? Odwiedź naszą stronę Bwin i obstawiaj na naszą jedenastkę! Przekonaj się, jak jesteśmy oceniani, typuj i ty też będziesz nowym mistrzem Europy!
Na chwilę obecną sytuacja, którą opisujemy nie jest szczególnie sprzyjająca graczom, jedynie 6 marek (udostępniających język Polski) posiada swoje własne strony na Facebooku, a zaledwie dwie udostępniają tam własne aplikacje, tylko jedna z kolei tych aplikacji ma więcej niż jedną. Sytuacja jeszcze gorzej prezentuje się w przypadku Twittera, tam natomiast – mimo usilnych poszukiwań – dotarliśmy zaledwie do jednej sztuki aktywnie prowadzonego kanału.
Mamy serdeczną nadzieję, że sytuacja w najbliższym czasie jednak ulegnie zmianie. Gdybyśmy jednak mieli skupić się na obecnym stanie, to warto utworzyć mały ranking kanałów Facebook, prowadzonych przez Polskie wydziały bukmacherów. Oczywiście na chwilę obecną jest to zaledwie "szczęśliwa szóstka", przynajmniej u niektórych widać jednak, że wkładają w prowadzenie tych skromnych przedsięwzięć bardzo dużo pracy, a to z kolei rokuje na przyszłość.
MINI-RANKING KANAŁÓW FACEBOOK:
1. Betsson
(1940 fanów) – Kanał Betsson powstał jako pierwszy z tych, które obejmuje ranking. Nie miałby on naturalnie żadnych szans z Poker Stars, które tych fanów posiadało znacznie więcej, na chwilę obecną wiedzie jednak absolutny prym. Na witrynie znajdziemy dwie aplikacje (Szturchaj Kulę oraz Betsson Donosi), wiadomości dostarczane są do fanów 7 dni w tygodniu, a co ważniejsze, dba się o nich poprzez liczne promocje i quizy. Bezsprzeczny numer 1.
(1930 fanów) – Jest to pewna niespodzianka, mało kto przypuszczałby chyba, że Everest Poker tak mocno włączy się w Polsce do walki o klientów. Od pewnego jednak czasu ich angaż w naszym kraju jest jednak godny pozazdroszczenia. Nie dziwi więc, że kanał zyskał tak wielu fanów. Brakuje tu jednak stałej interakcji z fanami, co jest cechą szczególną dla Betsson czy Befair.
3. Betfair
(160 fanów) – Liczba fanów być może nie zachwyca, ale trzeba tu nadmienić, że jest to kanał nowy. Nie znajdziemy tam więc żadnych promocji czy aplikacji, bez problemu jednak dogadamy się z kierownictwem kanału, które zasypuje nas każdego dnia informacjami ze sportu i kasyna, a to przecież w kanałach Social Media ceni się najbardziej.
4. Tobet
(750 fanów) – Tobet byłby z pewnością wyżej, gdyby nie fakt, że zamiast korzystać z modułu strony, bukmacher działa jako zwykły użytkownik (możemy więc sobie go dodać – o ile się zgodzi!! – jako kumpla) co właściwie godzi w użytkowanie Facebooka z zakresu tej materii. Warto tu jednak zaznaczyć, że są bardzo aktywni. W porównaniu do pozostałej dwójki – deklasacja.
5. Sportingbet
(950 fanów) – W tym przypadku promuje się jedynie wydział kasyna, stąd też nazwa, Sportingbet Kasyno. To druga witryna, która udostępnia aplikację, osoby odpowiedzialne za jego prowadzenie są jednak mało aktywne, a ostatni wpis pojawił się 31 maja. Szkoda, szczególnie, że widać tam zainteresowanie ze strony fanów, wciąż czekających na nowe informacje.
6. Betsafe
(45 fanów) – Stawkę zamyka Betsafe, które nie potrafiło nawet do tej pory dobić do liczby 100 fanów. Szkoda, tym większa, że wśród użytkowników, Betsafe jest marką dobrą i zaufaną. Światełko w tunelu pokazuje wpis z 10 sierpnia, gdzie zapowiada się utworzenie serwisu o tematyce sportowej, zapewne wychodzącego z pod stajni pracowników tej marki.
Jak widać, na chwilę obecną ranking można określić mianem "skromny". Czy sytuacja ta się odmieni – nie wiadomo. Być może jest po prostu tak, że ani użytkownicy bukmacherów, ani same firmy, nie uważają kanałów Social Media za tak wartościowe, jak większość korporacji z innych branż? Możemy jedynie gdybać…